یکی از دغدغه همیشگی عکاسان انتخاب مکان مناسب برای عکاسی است در ادامه به معرفی مکانهای دیدنی و جذاب شهر یزد برای عکاسی خواهیم پرداخت…
در مطالب آینده پارساکم سعی دارد به مکان های دیدنی و جذاب در سراسر ایران بپردازد…

مسجد جامع یزد

مسجد جامع یزد بلندترین مناره‌ها را در ایران دارد و از نقاط مختلف شهر قابل دیدن است. این مسجد یکی از ارزشمندترین جاهای دیدنی یزد است که در فهرست آثار ملی ایران نیز به ثبت رسیده است. مسجد جامع یزد دارای یک ایوان مرتفع، دو شبستان، دو گرم خانه، گنبدخانه، دو پایاب و یک صحن بزرگ به شکل مستطیل است. مسجد جامع کبیر یزد که شش ورودی دارد، پر از ظریف‌ کاری‌های هنری است که در هنگام بازدید از این جاذبه نباید از آن‌ها غافل شوید.

بهترین لوکیشن های یزد برای عکاسی + آدرس

آدرس مسجد جامع یزد: (مشاهده روی نقشه)

خانه تقی رشتیان

خانه رشتیان قدمتی در ۳۵۰ ساله دارد و در سال ۱۳۸۱ مرمت و بازسازی شده است. خانه تقی رشتیان یا هتل سنتی که در نزدیکی امیر چخماق یزد قرار دارد دارای چهار ایوان است این هتل سنتی بخاطر فضا و نوع معماری این خانه سنتی می تواند نظر شما را جلب کند.

بهترین لوکیشن های یزد برای عکاسی + آدرس

آدرس خانه رشتیان: (مشاهده روی نقشه)

باغ دولت آباد 

باغ دولت آباد یکی از جاذبه های گردشگری شهر یزد است که از میراث جهانی ایران نیز ه شما میرود. باغ دولت آباد یکی از ۹ باغی است که به ثبت ینسکو رسیده است . این باغ که در محله ی چهار منار قرار دارد یکی از قدیمی ترین باغ های یزد است. طبیعت بکر و بنای تاریخی آن میتواند لوکیشن مناسبی برای عکاسی باشد.

بهترین لوکیشن های یزد برای عکاسی + آدرس

آدرس باغ دولت آباد : (مشاهده روی نقشه)

 

خانه و کوچه لاری‌ها

خانه‌ لاری‌ها از جمله‌ بناهای تاریخی و جاهای دیدنی یزد محسوب می‌شود که هر سال پذیرای گردشگران بسیاری از سراسر ایران و جهان است. خانه لاری‌ها شامل ۶ باب خانه با معماری ویژه خانه‌های کویری می‌شود که در محله فهادان قرار دارد و به شما فرصت گشت‌وگذار در کوچه‌های قدیمی شهر را می‌دهد. این عمارت که قدمت آن به دوره قاجار می‌رسد.

بهترین لوکیشن های یزد برای عکاسی + آدرس

آدرس خانه‌ لاری‌ها : (مشاهده روی نقشه)

بازار و حمام خان

حمام خان یزد یکی از صدها حمام قدیمی ایرانی محسوب می‌شود که خوشبختانه از گزند حوادث طبیعی و تاریخی در امان مانده است. این حمام که از جاهای دیدنی یزد به حساب می‌آید، این اثر تاریخی امروزه به سفره‌خانه حمام خان تغییر کاربری داده و دارای یک فضای دلنشین برای عکاسی می باشد.

بهترین لوکیشن های یزد برای عکاسی + آدرس

آدرس حمام خان یزد : (مشاهده روی نقشه)

آتشکده ورهرام

آتشکده ورهرام شعله‌ای ۱۵۰۰ ساله را در قلب خود نگهبانی می‌کند. این آتشکده از جاهای دیدنی یزد است که ورود به آن آداب خاص خود را دارد. زنان و مردان باید در نهایت پاکیزگی و با کلاه و شال سفید در آتشکده ورهرام حاضر شوند. در معماری بنا از جزئیات معماری و فرهنگ زرتشتی الهام گرفته شده است. نقش فروهری بزرگی که در ورودی آتشکده ورهرام نصب شده است، با انعکاس در آب حوض مقابل، شکوهی خاص به این محیط بخشیده است.

بهترین لوکیشن های یزد برای عکاسی + آدرس

آدرس آتشکده ورهرام : (مشاهده روی نقشه)

موزه‌ قصر آیینه‌ یزد

موزه‌ قصر آیینه‌ یزد یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی کاشان است. این موزه در سال ۱۳۷۷ به بهره برداری رسید. خانه‌ای که موزه‌ قصر آیینه‌ یزد در آن قرار دارد، یکی از آثار ملی ایران محسوب می‌شود. همان طور که تصور می‌کنید، این خانه دارای آینه‌کاری‌های زیبا، تزئینات هنرمندانه، درب‌های چوبی، مشبک‌کاری و … است.

بهترین لوکیشن های یزد برای عکاسی + آدرس

 

آدرس موزه‌ قصر آیینه‌ : (مشاهده روی نقشه)

مجموعه میدان امیر چخماق

میدان امیر جخماق از آن دیدنیهای یزد است که خوراک عکس است. بیشتر عکس‌هایی که از میدان امیرچخماق گرفته‌اند، خود بنا را به همراه انعکاس آن در حوض جلوی بنا نشان می‌دهد. میدان امیر چخماق بعد از غروب و با آن نورپردازی نارنجی رنگش در زیباترین حالت خود است. این بنا دارای تکیه، بازار، مسجد و دو آب انبار است که رد پای تاریخ آن به دوره تیموریان برمی‌گردد.

بهترین لوکیشن های یزد برای عکاسی + آدرس

آدرس میدان امیر جخماق : (مشاهده روی نقشه)

کویر کاراکال

سفر به کویر یکی از جذاب‌ترین انواع گردشگری است که به کرّات مورد انتخاب بسیاری از افراد قرار می‌گیرد. شهر یزد به دلیل قرار گرفتن در منطقه گرم و خشک کشور، کویرهای متعددی دارد که یکی از معروف‌ترین‌های آن، کویر کاراکال است. کاراکال نام گربه‌ای‌ست که از دیرباز در این کویر می‌زیسته و علت شهرت کویر کارال نیز به همین سبب است. البته به دلیل نزدیکی روستای صادق آباد به این منطقه، به آن کویر صادق آباد نیز گفته می‌شود‌.

بهترین لوکیشن های یزد برای عکاسی + آدرس

آدرس کویر کاراکال : (مشاهده روی نقشه)

کویر سیاه کوه

کویر سیاه کوه از دیگر جاهای دیدنی یزد است که در میان عکاسان داخلی و خارجی، طرفداران زیادی دارد. این کویر در حد فاصل نمکزار و باتلاق قرار گرفته و محیطی زیبا و دیدنی است. نقشه هوایی کویر سیاه کوه می‌گوید که این مکان شبیه به هلال ماه است و در قوس هلالی آن کوه سیاه کوه قرار گرفته.

بهترین لوکیشن های یزد برای عکاسی + آدرس

آدرس کویر سیاه کوه :کویر سیاه کوه در ۴۰ کیلومتری شمال شهر اردکان و ۲۰ کیلومتری جنوب شهر انارک قرار دارد