لنز عکاسی منظره چه ویژگی هایی دارد؟

خوب است که قبل از هرگونه خرید تجهیزات عکاسی تحقیق کنید ، زیرا لنزهای دوربین می توانند بسیار گران باشند و باید در هنگام خرید لنز جدید به این نکات توجه شود. در ادامه به بررسی نکاتی بپردازیم که باید هنگام خرید یک لنز دوربین، مناسب عکاسی منظره و طبیعت به ان توجه کرد.

معرفی بهترین لنزهای عکاسی طبیعت در سال2021

فاصله کانونی لنز دوربین

چهار نوع اصلی لنز وجود دارد که معمولاً در عکاسی منظره استفاده می شود. این لنزها شامل لنزهای واید یا الترا واید ، لنزهای زوم استاندارد ، لنزهای تله فوتو و پرایم هستند.

  • لنز دوربین واید / الترا واید

لنزهای واید و الترا واید محبوب ترین لنزها برای عکاسی طبیعت هستند. فاصله کانونی آنها معمولاً بین 14 تا 35 میلی متر است ، اگر چه برخی از آنها می توانند به فاصله کانونی 10 یا 12 میلی متر نیز برسند.

دلیل اینکه آنها بسیار مورد توجه هستند این است که به شما امکان می دهد طیف وسیعی از دید و عمق میدان طولانی را ثبت کنید ، که اساسا همان چیزی است که اکثر عکاسان هنگام عکاسی از مناظر می خواهند. این دو ویژگی به این معنی است که در نهایت تصاویری خواهید داشت که تمرکز فوکوس آنها از پیش زمینه تا تمام پس زمینه بسیار واضح است. علاوه بر وضوح بالا ، اعوجاج لنزهای واید نسبب میشود تا تصاویر بسیار پویا و جذاب شوند.

  • لنز زوم استاندارد

لنزهای زوم استاندارد معمولاً بین 24 تا 70 میلی متر متغیر است. این دسته از لنزها میدان دید مشابهی را برای چشم انسان فراهم می کند ، که به طور کلی در بین عکاسان محدوده 35 تا 50 میلی متر پذیرفته شده است. به این ترتیب ، می توانید تصاویری ایجاد کنید که واقع بینانه تر هستند و برای بیننده شما چشم نواز خواهد بود.

لنزهای زوم استاندارد برای صحنه هایی که ممکن است بخواهید برخی از مناظر اطراف را کنار بگذارید عالی هستند. مقدار زیادی فضای خالی در محیط اطراف سوژه شما می تواند حواس مخاطب را پرت کند. با استفاده از یک لنز زوم استاندارد چنین شرایط ، می توان ترکیبات خود را با تأکید مجدد روی سوژه اصلی، با بزرگنمایی ، بهبود بخشید.

  • لنز تله فوتو

لنزهای تله فوتو ، که به عنوان “لنزهای با فاصله کانونی بلند” نیز شناخته می شوند ، معمولاً در محدوده 70-200 میلی متر قرار می گیرند. آنها برای موقعیت هایی که ممکن است بخواهید یک سوژه را مورد تمرکز قرار دهید مناسب است ، زیرا به شما اجازه می دهد تا عناصر اضافی را به راحتی حذف کنید. همچنین هنگام عکاسی از مناظر ، ممکن است با شرایطی روبرو شوید که نتوانید به سوژه خود نزدیک شوید، در این شرایط است که لنز های تله فوتو به شما بسیار کمک میکند.

  • لنز پرایم

لنزهایی با عنوان پرایم یا نرمال لنزهایی با فاصله کانونی ثابت هستند، یعنی هیچگونه زوم ندارند. آنها اغلب برای کاربردهای خاصی مانند عکاسی از مناظر در شب یا عکاسی از ستاره ها استفاده می شوند.

معرفی بهترین لنزهای عکاسی طبیعت در سال2021

دیافراگم در لنز ها

نکته دیگری که در هنگام خرید لنز برای عکاسی از منطره باید به آن توجه شود دیافراگم لنز انتخابی است. یک لنز با دیافراگم باز در شرایط کم نور ، مانند عکاسی از طلوع و غروب آفتاب ، بسیار مفید است. همچنین برای عکاسی از ستارگان ، ماه ، راه شیری یا نورهای شمالی در شب به یک لنز با دیافراگم باز نیاز دارید. در حالی که بهترین دیافراگم در لنز شما وجود ندارد، دیافراگم لنز شما باید f/4 یا بازتر باشد.

بسیاری از لنزهای زوم این روزها دارای دیافراگم ثابت f/2.8 هستند که برای عکاسی در نور کم بسیار مناسب است. برخی از لنزهای ثابت دارای دیافراگم بسیار باز f/1.8 ، f/1.4 و f/1.2 هستند. در حالی که کیفیت لنزهای پرایم اغلب برتر از لنزهای زوم است ، اما برای عکاسی منظره می توانند سنگین ، پرهزینه و محدود کننده باشند. با این حال ، بسیاری از عکاسان منظره دارای یک لنز اصلی اختصاصی فقط برای عکاسی در شب هستند. اگر بودجه و توانایی فیزیکی برای حمل آن را دارید ، یک لنز اصلی با دیافراگم بسیار باز و چند لنز زوم بسیار برایتان مفید خواهد بود.

فوکوس خودکار

اگرچه عکاسی طبیعت ژانری بسیار کندتر از عکاسی ورزشی است ، اما سرمایه گذاری روی لنزهایی با قابلیت فوکوس خودکار همچنان هزینه بر است. به زبان ساده ، مواقعی وجود خواهد داشت که تمرکز دستی آزاردهنده خواهد شد، و برایتان ساده تر است تا از فوکوس خودکار استفاده کنید، گاهی هم ممکن است بلعکس فوکوس دستی بسیار برایتان مفید باشد.

لرزشگیر تصویر / کاهش لرزش

این روزها اکثر لنزها مجهز به فناوری لرزشگیر داخلی هستند که باعث کاهش لرزش دوربین می شود. این بسیار مفید است ، نه تنها در هنگام عکاسی دستی بلکه در شرایط باد شدید. همچنین برای عکاسی در نور کم مفید است و می تواند از ثبت عکسهای تار جلوگیری کند.

مقاومت در برابر آب و هوا

عکاسی از مناظر به این معنی است که شما زمان زیادی را در خارج از محیط بسته و در همه شرایط آب و هوایی سپری خواهید کرد. برای اطمینان از این که لنز شما با کمی باران یا رطوبت آسیب نمیبیند، لنزی را انتخاب کنید که از مواد بادوام و ضد نفوذ ساخته شده باشد.

 

معرفی بهترین لنزهای عکاسی طبیعت در سال2021

نکاتی که قبل از خرید لنز باید در نظر بگیرید

خرید یک لنز جدید برای دوربین شما به همان سادگی که به نظر می رسد نیست. همه لنزها با دوربین شما سازگار نخواهند بود. به عنوان مثال ، شما نمی توانید از لنز نیکون با دوربین کانن استفاده کنید ، مگر اینکه آداپتور لنز خاصی داشته باشید. حتی با استفاده از آداپتور لنز ، استفاده از لنزهای ساخته شده توسط سایر سازندگان اشکالاتی را در بر خواهد داشت. امکاناتی مانند فوکوس خودکار و تثبیت کننده تصویر در برخی موارد وجود ندارد.

بهترین لنزها برای عکاسی منظره در سال 2020این روزها لنزهای زیادی به غیر از Canon ، Nikon و Sony در بازار وجود دارد و برخی از تولید کنندگان لنز مانند Sigma ، Tamron و Tokina لنزهایی با پایه های مخصوص تولید می کنند که مناسب مارک های مختلف دوربین است. این که آیا پایه با دوربین شما سازگار است ، چیزی است که مطمئناً قبل از خرید لنز باید آن را بررسی کنید.

گذشته از آن ، نکته دیگری که باید بدانید این است که دوربین شما کراپ سنسور (APS-C) است یا فول فریم. تولید کنندگان دوربین اغلب دو خط لنز تولید می کنند. در حالی که اکثر لنزهای فول فریم ممکن است با دوربین های کراپ سنسور سازگار باشند.علاوه بر این ، دوربین های کراپ سنسور دارای زاویه دید بسته تری هستند که باعث برش خوردن قسمتی از تصویر میشود و خروجی آن با دوربین های فول فریم یکسان نخواهد بود. اگر قصد دارید از لنزهای فول فریم با دوربین APS-C خود استفاده کنید ، باید این عامل را در نظر بگیرید.

 

نکته مهم دیگری که هنگام خرید لنز جدید باید به آن توجه کنید این است که کدام فاصله کانونی را باید پوشش دهید. در عکاسی منظره ، بهتر است مجموعه کوچکی از لنزهای “go-to” را داشته باشید که می توانید هر جا با خود در کیف دوربین خود ببرید. ترکیب ایده آل لنزها برای عکاسی منظره معمولاً یک لنز با واید یا الترا واید، لنز زوم استاندارد و یک لنز تله فوتو است. این فاصله ها معمولاً فاصله های کانونی را از 16 تا 200 میلی متر پوشش می دهند. با این حال ، همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم ، ممکن است دوست داشته باشید روی یک لنز اختصاصی الترا واید با دیافراگم باز سرمایه گذاری کنید ، به ویژه اگر قصد دارید عکاسی زیادی در شب انجام دهید.

 

بهترین لنزهای نیکون برای عکاسی منظره و طبیعت

لنز واید و الترا واید نیکون
Nikon 14-24mm f/2.8G ED
قیمت: $1,899.95 USD

معرفی بهترین لنزهای عکاسی طبیعت در سال2021

نیکون 14-24 میلی متر یکی از بهترین لنزهای موجود در بازار برای عکاسی طبیعت است. این لنز به گونه ای طراحی شده است که هم برای دوربین های کراپ سنسور و هم برای دوربین های فول فریم مناسب باشد. همچنین دارای یک پوشش کریستالی نانو است که از ایجاد Flar و منعکس کردن نور جلوگیری میکند. عملکرد فوکوس خودکار نیز از نوع Silent Wave نیکون است ، به این معنی که لنز هنگام فوکوس خودکار سر و صدای زیادی ایجاد نخواهد کرد.

مزایا :

  • دیافراگم باز و ثابت برای عکاسی در طول روز یا شب
  • خوش ساخت با مقاومت در برابر گرد و غبار و رطوبت
  • فناوری فوکوس داخلی فوکوس خودکار با سرعت بالا
  • موتور فوکوس بی صدا

معایب :

  •  وزن بالا :1 کیلوگرم (35.3 اونس)

نمونه تصاویر گرفته شده با این لنز در اینجا قابل مشاهده است

 

لنز زوم استاندارد نیکون
نیکون Nikkor 24-70 mmf/2.8E ED VR
قیمت: $ 2،399.95 USD

معرفی بهترین لنزهای عکاسی طبیعت در سال2021

این لنز همه کاره و مقاوم است. دارای وضوح عالی و در شرایط کم نور عملکرد خوبی دارد. با مقاومت در برابر گرد و غبار و رطوبت ، یک لنز مناسب برای عکاسی از منظره است.

مزایا:

  • دیافراگم سریع
  • فوکوس خودکار بی صدا و سریع
  • اجرای رنگهای فوق العاده
  • کاهش لرزشها

معایب:

  • سنگین وزن 1.07 کیلوگرم (38.4 اونس)
  • بسیار گران قیمت

نمونه تصاویر گرفته شده با این لنز در اینجا قابل مشاهده است

لنز تله فوتو نیکون
نیکون Nikkor 70-200mm f/2.8G ED VR II
قیمت: $2,099.95 USD

معرفی بهترین لنزهای عکاسی طبیعت در سال2021

این لنز از نظر وضوح ، تولید رنگ و کنتراست عملکرد خوبی دارد و مقاوم در برابر شرایط جوی متغیر است ، و این یک انتخاب خوب برای عکاسی منظره تله است.

مزایا:

  • دیافراگم باز
  • لرزشگیر تصویر
  • فوکوس خودکار آرام

معایب:

  • بسیار سنگین 1.54 کیلوگرم (54.3 اونس)
  • بسیار گران قیمت

نمونه تصاویر گرفته شده با این لنز در اینجا قابل مشاهده است


بهترین لنزهای کانن برای عکاسی منظره و طبیعت

لنز واید و الترا واید کانن
Canon EF 16-35mm f/4L IS USM
قیمت: $1,099.00 USD

معرفی بهترین لنزهای عکاسی طبیعت در سال2021

اگرچه Canon مدل Canon 16-35mm f/2.8L III IS USM را منتشر کرده است اما با این حال f/4 همچنان یکی از بهترین لنزهای این برند برای عکاسی منظره است. دلیل این امر بسیار ساده است: نسبت به قیمت بسیار خوب است. این لنز با وزن 615 گرم (21.69 اونس) نسبتاً سبک است و این بدان معناست که حمل آن بسیار آسان است. بر خلاف جانشین خود ، دارای لرزشگیر تصویر است ، که باعث می شود بیشتر برای عکاسی منظره مفید باشد.

مزایا:

  • لرزشگیر تصویر
  •  مقاوم در برابر گرد و غبار و آب
  • فوکوس خودکار بی صدا و سریع

معایب:

  • دیافراگم آن کمی بسته است از f/4 بدین معناست که انتخاب مناسبی برای شب یا عکاسی نجومی نیست. با این حال ، هنگام طلوع یا غروب آفتاب هنگامی که روی سه پایه نصب می شود عملکرد خوبی خواهد داشت.

نمونه تصاویر گرفته شده با این لنز در اینجا قابل مشاهده است

لنز زوم استاندارد کانن
کانن 24-70 میلی متر f/2.8L II USM
قیمت: $ 1،599.00 USD

معرفی بهترین لنزهای عکاسی طبیعت در سال2021

اگرچه ممکن است این لنز در حال حاضر بسیار قدیمی تلقی شود ، اما هنوز هم یکی از بهترین لنزها برای عکاسی طبیعت در بازار امروز است. این دستگاه به طور مداوم با آب بندی گرد و غبار ، مقاوم در برابر آب و پوشش های فلورین مخصوص در هر دو سطح لنز جلو و عقب ساخته شده است که به کاهش لکه ها و اثر انگشت کمک می کند.

مزایا:

  • اهرم قفل زوم
  • دیافراگم باز
  • فوکوس خودکار سریع

معایب:

  • بدون لرزشگیر
  • بسیار سنگین در 805 گرم (28.4 اونس)

نمونه تصاویر گرفته شده با این لنز در اینجا قابل مشاهده است

لنز تله فوتو کانن
Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM
قیمت: $649.99. USD

معرفی بهترین لنزهای عکاسی طبیعت در سال2021

در حالی که Canon 70-200mm f/2.8 IS II USM بسیار تیزتر از 70-300 میلی متر است ، اما سنگین تر و بزرگتر نیز هست. لنز 70-300 میلی متر جمع و جورتر و برای عکاسی منظره برتری بیشتری دارد ناگفته نماند که از نظر قیمت بسیار مناسبتر است!

مزایا:

  • حمل راحت و وزن کمسبک (710 گرم)
  • لرزشگیر تصویر
  • کیفیت بالا نسبت به قیمت.

معایب:

  • دیافراگم متغیر f/4-5.6. نمی توان به عمق میدان کم دست یافت
  • به اندازه Canon 70-200mm f/2.8 IS II USM سریع نیست.
  • می تواند در فوکوس خودکار کند باشد

نمونه تصاویر گرفته شده با این لنز در اینجا قابل مشاهده است


بهترین لنزهای عکاسی منظره برای دوربین های Sony E-Mount

لنز واید و الترا واید سونی
سونی FE 16-35 میلی متر f/2.8 GM
قیمت: $ 2،199.99 USD

معرفی بهترین لنزهای عکاسی طبیعت در سال2021

لنز Sony FE 16-35mm f/2.8 GM برای دوربین های E-mount سونی مناسب است. این لنز به عنوان یکی از سریع ترین لنزهای سونی شناخته می شود. دیافراگم باز به این معنی است که می توانید در شرایط کم نور بدون هیچ مشکلی عکاسی کنید. با وزن 680 گرم (24 اونس) ، که لنز نسبتا سبکی است و یک انتخاب عالی برای عکاسی منظره است.

مزایا:

  • بوکه بسیار عالی
  • مقاوم در برابر گرد و غبار و رطوبت

معایب:

  • بسیار گران است، اگرچه آنچه را که برای آن پرداخت می کنید دریافت می کنید!

نمونه تصاویر گرفته شده با این لنز در اینجا قابل مشاهده است

لنز زوم استاندارد سونی
سونی FE 24-70 میلی متر f/2.8 GM
قیمت: $ 2،199.99 USD

معرفی بهترین لنزهای عکاسی طبیعت در سال2021

این لنز G-Master سونی کیفیت تصویر فوق العاده ای را ارائه می دهد. همچنین برای عکاسی در شب عالی است و یک انتخاب خوب برای عکاسی طبیعت است.

مزایا:

  • مقاوم در برابر گرد و غبار و رطوبت
  • Sony Nano AR Coating برای از بین بردن انعکاس.
  • فوکوس خودکار سریع و بی صدا.

معایب:

  • وزن نسباتا سنگین 885.92 گرم (31.25 اونس)

نمونه تصاویر گرفته شده با این لنز در اینجا قابل مشاهده است

لنز تله فوتو سونی
سونی FE 70-200mm f/2.8 GM OSS
قیمت: $ 2،599.99 USD

 

معرفی بهترین لنزهای عکاسی طبیعت در سال2021

سونی  Sony 70-200mm f/2.8 یک لنز تله فوتو سری G با لرزشگیر تصویر داخلی و کیفیت تصویر عالی است. در حالی که همراه داشتن برای پیاده روی به دلیل وزن آن بسیار دشوار است ، اما بسیار تیز است و هنگام عکاسی از مناظر عملکرد خوبی دارد.

مزایا:

  • دیافراگم باز
  • بوکه عالی
  • مقاوم در برابر گرد و غبار و رطوبت

معایب:

  • گران قیمت
  • بسیار سنگین 1.48 کیلوگرم (52.21 اونس)

نمونه تصاویر گرفته شده با این لنز در اینجا قابل مشاهده است


بهترین لنزهای عکاسی منظره از برند سیگما

Sigma 14mm f/1.8 DG HSM Art
قیمت: $ 1،599.00 USD

معرفی بهترین لنزهای عکاسی طبیعت در سال2021

وقتی این لنز توسط سیگمامعرفی شد، دنیای عکاسی طبیعت را طوفان کرد. این به این دلیل است که یک لنز فوق العاده تند و سریع است که برای عکاسی نجومی بسیار مناسب است. وقتی این لنز را در دست می گیرید ، متوجه می شوید که به خوبی از مواد ضد گرد و غبار ساخته شده است.

مزایا:

  • دیافراگم بسیار باز
  • قابل نصب روی دوربین های مختلف (اختصاصی برای هر برند تولید شده).
  • فوکوس خودکار داخلی

معایب:

  • آسیب به عنصر جلویی لنز آسان است و از فیلترها پشتیبانی نمی کند
  • بسیار سنگین 1.17 کیلوگرم (41.27 اونس)

نمونه تصاویر گرفته شده با این لنز در اینجا قابل مشاهده است


لنز تله فوتو تامرون
Tamron SP 70-200mm f/2.8 Di VC USD
قیمت: $ 1،299.00 USD

معرفی بهترین لنزهای عکاسی طبیعت در سال2021

Tamron یک لنز تله جایگزین عالی برای عکاسی منظره است. وضوح بسیار بالایی دارد و عملکرد آن به خوبی لنزهای تولید شده توسط تولیدکنندگان دوربین اصلی است ، بنابراین انتظار نداشته باشید که قیمت بسیار کمی داشته باشد.

مزایا:

  • در پایه های سونی، کانن و نیکون عرضه می شود.
  • جبران لرزش، لرزش دوربین را کاهش می دهد.
  • فوکوس خودکار بی صدا و سریع

معایب:

  • سنگین 1.47 کیلوگرم (51.9 اونس)

نمونه تصاویر گرفته شده با این لنز در اینجا قابل مشاهده است


اکنون که بهترین لنزها برای عکاسی منظره را انتخاب کرده اید ، وقت آن است که تصمیم بگیرید کدام لنز برای شما مناسب است. با در نظر گرفتن تمام اطلاعاتی که ارائه کرده ایم ، بودجه خود را بررسی کرده و در مورد نوع منظره ای که می خواهید عکاسی کنید فکر کنید. ما روی لنزهایی متمرکز شده ایم که مناسب سه تولید کننده اصلی دوربین است: Canon ، Sony و Nikon. به خاطر داشته باشید که مارک های دیگری نیز وجود دارد ، بنابراین قبل از خرید حتماً تحقیق کنید.

منبع : عکاس منظره سرنا جنیس

ترجمه شده توسط سایت پارساکم