یکی از دغدغه همیشگی عکاسان انتخاب مکان مناسب برای عکاسی است در ادامه به معرفی مکانهای دیدنی و جذاب شهر تهران برای عکاسی خواهیم پرداخت…
در مطالب آینده پارساکم سعی دارد به مکان های دیدنی و جذاب در سراسر ایران بپردازد…

لوکیشن های فضای باز عکاسی شهر تهران

لوکیشن های تاریخی عکاسی در شهر تهران

پارک ملت تهران
یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین پارک‌های تهران، پارک ملت است که در دوران پهلوی دوم و در سال ۱۳۴۵ احداث شد. پارک ملت دارای امکانات متنوع تفریحی و رفاهی است و یکی از تفرجگاه‌های اهالی پایتخت محسوب می‌شود. باغ وحش، پردیس سینمایی ملت و دریاچه مصنوعی، از جمله دیدنی‌های این مکان به شمار می‌روند. پارک ملت با داشتن فضای سرسبز و محیطی دلنشین می‌تواند یک روز خاطره‌انگیز و تکرار نشدنی را برایتان رقم بزند.
بهترین لوکیشن های تهران برای عکاسی
آدرس پارک ملت تهران: تهران، خیابان ولیعصر (عج)، جنب بزرگ‌راه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی (نیایش) (مشاهده روی نقشه)

پارگ قیطریه
بوستان قیطریه در گذشته باغی متعلق به خواهر تنی ناصرالدین شاه قاجار بوده و به روایت تاریخ میرزا تقی خان امیرکبیر ساختمانی که اکنون محل فرهنگسرا و کتابخانه پارک می‌باشد و در ضلع شمال غربی پارک واقع شده‌است را در آن احداث نمود. در ابتدا این باغ بافتی جنگلی داشته‌است.

بهترین لوکیشن های تهران برای عکاسی

آدرس پارک قیطریه: این بوستان در شمال بزرگراه صدر و انتهای خیابان قیطریه واقع است.(مشاهده روی نقشه)

پارک آب و آتش 
پارک آب و آتش در سال ۱۳۸۸ در اراضی عباس آباد تهران افتتاح شد و امروزه یکی از مشهورترین جاهای دیدنی تهران به شمار می‌آید. این پارک دارای امکاناتی کامل است و همچنین قرارگیری آن در نزدیکی پل طبیعت، بوستان بنادر و بوستان نوروز باعث شده که میزان بازدید از آن بیشتر شود.

بهترین لوکیشن های تهران برای عکاسی + آدرس

آدرس پارک آب و آتش :  خیابان آفریقا نرسیده به چهارراه جهان کودک، انتهای کوچه ژوبین.(مشاهده روی نقشه)

باغ فردوس
باغ فردوس که با نام باغ موزه فردوس، باغ معیری و موزه سینما نیز شناخته می‌شود؛ یکی از باغ‌ها و جاهای دیدنی تهران است که در محله خوش آب‌وهوای باغ فردوس در شمال این شهر قرار دارد. این باغ در سال ۱۳۸۱ به موزه سینمای ایران تبدیل شده است. قدمت این باغ به دوران قاجار و پادشاهی محمد شاه می‌رسد و از آثار ملی کشور محسوب می‌شود.

بهترین لوکیشن های تهران برای عکاسی + آدرس

آدرس باغ فردوس: میدان تجریش ابتدای خیابان ولیعصر.(مشاهده روی نقشه)

باغ ایرانی

بوستان باغ ایرانی یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری تهران است که شاید کمتر نام آن را شنیده باشید. این بوستان در محله ده ونک قرار گرفته است.بهترین لوکیشن های تهران برای عکاسی + آدرس

آدرس باغ ایرانی: در خیابان شیخ بهایی شمالی، ۲۰ متری پیروزان، کوچه شهید صابری قرار دارد. (مشاهده روی نقشه)

دیوار گرافیکی اکباتان

یکی از جذابیت های شهرک اکباتان هنر گرافیتی در اکباتان هست. این هنر نه به دست شهر داری بلکه به دست جوانان هنرمند و خوش ذوق ساکن در شهرک انجام میشه. افراد زیادی از مناطق مختلف تهران برای مشاهده این هنر خیابانی به این شهرک میان . این دیوار نگاره ها فرصت مناسبی رو برای عکاسان و افراد علاقه مند به عکاسی فراهم کرده.این فضا یکی از جاهای رنگی در شهر تهران است .

بهترین لوکیشن های تهران برای عکاسی + آدرس

آدرس دیوار گرافیتی اکباتان: (مشاهده روی نقشه)

باغ راه فدک ایران زمین

بهترین لوکیشن های تهران برای عکاسی + آدرس

آدرس باغ راه فدک: تهران، شهرک غرب، خیابان ایران زمین (مشاهده روی نقشه)

پارک نهج البلاغه

تا حدود یک دهه گذشته در منطقه غرب تهران و در میان دره فرحزاد، فضایی وجود داشت که رودخانه‌ای کم آب از میان آن عبور می‌کرد. در سال ۱۳۸۸ این محدوده به یکی از بهترین پارک‌های تهران تبدیل شد و بوستان نهج البلاغه نام گرفت که بزرگ‌ترین بوستان دره‌ای کشور و از پارک‌های بزرگ پایتخت محسوب می‌شود. این پارک با داشتن امکانات متنوع، از مکان‌های تفریحی و محبوب ساکنان تهران به شمار می‌رود.

بهترین لوکیشن های تهران برای عکاسی + آدرس

آدرس پارک نهج البلاغه :بین بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی (نیایش) و بزرگراه همت در غرب بزرگراه یادگار امام (ره) (مشاهده روی نقشه)

 

دریاچه چیتگر
دریاچه چیتگر یا دریاچه شهدای خلیج فارس، بزرگ‌ترین دریاچه مصنوعی ایران است که محلی ایدئال برای دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی، تفریح‌های سرگرم‌کننده، پیک‌نیک، شب‌گردی‌های خاطره‌انگیز و همین طور قرارهای عاشقانه به شمار می‌رود. ضمن اینکه تفریح و گردش در دریاچه چیتگر در هر چهار فصل سال امکان‌پذیر است.

بهترین لوکیشن های تهران برای عکاسی + آدرس

آدرس دریاچه چیتگر: تهران، انتهای اتوبان همت غرب، دریاچه چیتگر (مشاهده روی نقشه)

 

پارک گفتگو

پارک گفتگو یکی از پارک‌های پایتخت است که با داشتن امکانات متنوع، یکی از پاتو‌ق‌های شهروندان تهرانی به‌ویژه در روزهای بهاری و ایام تابستان محسوب می‌شود. این پارک در سال ۱۳۸۲ افتتاح شده و ۱۴۴ هزار و ۵۸۰ متر مربع وسعت دارد که در طراحی و ساخت آن از معماری ایرانی و ملل مختلف الهام گرفته شده است.

بهترین لوکیشن های تهران برای عکاسی + آدرس

آدرس پارک گفتگو : بزرگراه شهید حکیم، محله کوی نصر (مشاهده روی نقشه)

پارک لویزان
پارک‌ها و بوستان‌ها از بهترین تفرجگاه‌ها و مکان‌های تفریحی در شهرهای بزرگ و شلوغ هستند. پارک جنگلی لویزان یا پارک جنگلی شیان از جمله بهترین‌‌ پارک‌های تهران است که در شمال شرقی پایتخت و در منطقه‌ای خوش آب‌وهوا قرار دارد. پارک جنگلی لویزان در زمان پهلوی و در سال ۱۳۴۲ در زمینی بایر به‌صورت مصنوعی احداث شد. این پارک با داشتن محیطی دلنشین و باصفا و چشم‌انداز بی‌نظیر به شهر تهران، یکی از پاتوق‌های جوانان و خانواده‌ها به‌ویژه در آخر هفته‌ها است. ‌این محیط بسیار مناسب برای عکاسی در جاده است.

بهترین لوکیشن های تهران برای عکاسی + آدرس

آدرس پارک لویزان :بزرگراه امام علی (ع)، بعد از خروجی بزرگراه شهید زین‌الدین، خروجی شیان (مشاهده روی نقشه)

درکه
درکه تهران از آن دست مناطقی است که نمی‌توان لذت گشت و گذار در آن را با هیچ چیزی عوض کرد. این منطقه بسیار دنج و بی‌نظیر است، اگر میخواهید در کوه یا از فضای طبیعت عکاسی کنید درکه یکی از بهترین و در دسترس ترین فضاها در شهر تهران است.

بهترین لوکیشن های تهران برای عکاسی + آدرس

آدرس درکه: تهران، بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، خیابان رشید الدین فضل الله، خیابان داودیان، درکه (مشاهده روی نقشه)

 

پارک ساعی

قدم زدن در میان درختان منظم و سر به فلک کشیده پارک و شنیدن صدای آب، با سمفونی نوای پرندگان در این فضا تکمیل می‌شود. در باغ پرندگان و باغ وحش پارک ساعی، حیوانات بسیاری زیادی وجود دارند.عکاسی در پارک ساعی بسیار دلچسب و لذت بخش است.

بهترین لوکیشن های تهران برای عکاسی + آدرس

آدرس پارک ساعی: تهران، خیابان ولیعصر، پایین‌تر از میدان ونک  (مشاهده روی نقشه)

پارک ملی سرخ حصار

پارک ملی سرخه حصار از جاذبه های گردشگری استان تهران است و قسمتی از منطقه حفاظت شده جاجرود محسوب می‌شود. این پارک در منتهی الیه شرق تهران قرار دارد. و برای عکاسی از طبیعت بسیار مناسب است.

بهترین لوکیشن های تهران برای عکاسی + آدرس

آدرس پارک ملی سرخ حصار : شرق تهران، در محدوده منطقه ۱۳  (مشاهده روی نقشه)

پارک پرواز

پارک پرواز از جاهای دیدنی تهران در بالای تپه‌های ارتفاعات شمال غربی تهران و در شهرک مخابرات منطقه سعادت آباد (منطقه ۲، ناحیه ۹ شهرداری تهران) است.

بهترین لوکیشن های تهران برای عکاسی + آدرس

آدرس پارک پرواز: تهران، سعادت آباد، بالاتر از میدان سرو، میدان بهرود (مشاهده روی نقشه)

 پله های جذاب خیابان ولیعصر

پله های رنگی واقع در خیابان ولیعصر بسیار دوست داشتنی و جذاب برای عکاسی حرفه ای بارنگ های زیبا.

بهترین لوکیشن های تهران برای عکاسی + آدرس

پارک شهر

پارک شهر به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی تهران شناخته می‌شود و از قدیمی‌ترین بوستان‌های پایتخت است است. در قسمتهای مختلف این پارک فضاهای جذاب زیادی برای عکاسی وجود دارد.

بهترین لوکیشن های تهران برای عکاسی + آدرس

آدرس پارک شهر: پارک شهر از شمال به پایانه و خیابان فیاض بخش، از سمت غرب به خیابان وحدت اسلامی، از سمت جنوب به خیابان بهشت و از شرق به خیابان خیام و محله سنگلج و قورخانه محدود می‌شود (مشاهده روی نقشه)

پل طبیعت

پل سه طبقه طبیعت در منطقه عباس آباد تهران، یک پل پیاده‌رو است که دو پارک اصلی پایتخت را به هم متصل می‌کند.بخش های زیادی در این پارک قرار دارد که ساعتها میتوانید در آنجا عکاسی کنید و لذت ببرید. این پل روی اتوبان مدرس احداث شده است و پارک طالقانی را به پارک آب و آتش متصل می‌کند.

بهترین لوکیشن های تهران برای عکاسی + آدرس

آدرس پل طبیعت : تهران، میدان ونک، بزرگ‌راه حقانی، بعد از چهار راه جهان کودک، پارک آب و آتش (مشاهده روی نقشه)

پارک پلیس

بهترین لوکیشن های تهران برای عکاسی + آدرس

آدرس پارک پلیس:فلکه چهارم تهرانپارس، در خیابان توحید

کوچه پر چتر و زیبای مهناز

میدان انقلاب یکی از پر رفت‌ و آمدترین میدان‌های شهر است که این روزها کوچه‌ی چتری آن، کوچه مهرناز بسیار معروف شده است. هر کسی گذرش به این میدان می‌افتد، حتما سری به این کوچه می‌زند. پیاده‌راهی که چهره‌ای متفاوتی نسبت به جاهای دیگر شهر دارد.

بهترین لوکیشن های تهران برای عکاسی + آدرس

آدرس کوچه تمدن :ضلع جنوبی خیابان انقلاب، بین جمالزاده و میدان انقلاب، جنب سینما مرکزی (مشاهده روی نقشه)

پارک پردیسان

پارک پردیسان یکی از بوستان‌های قدیمی تهران است. این پارک به‌صورت بوستانی جنگلی در شمال غربی این شهر و در نزدیکی میدان صنعت قرار دارد. این مکان فضای بسیار باز و زیبایی برای عکاسی است.

بهترین لوکیشن های تهران برای عکاسی + آدرس

آدرس پارک پردیسان:ضلع شمال بزرگراه حکیم، بین شیخ فضل‌الله و یادگار امام (ره) (مشاهده روی نقشه)

باغ گیاه شناسی
در شهر شلوغ و آلوده تهران، جایی سرسبز و پر سکوت را سراغ دارد که با رفتن به آن اوقاتی فراموش‌نشدنی را تجربه خواهید کرد.در این مکان فضاهای سبز زیادی برای ثبت عکسهای جذاب بخواهید داشت.

بهترین لوکیشن های تهران برای عکاسی + آدرس

آدرس باغ گیاه شناسی:اتوبان تهران، کرج، خروجی پیکانشهر، شهرک سرو آزاد، خیابان شهید علی گودرزی، بلوار باغ گیاه شناسی ملی ایران، مؤسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور (مشاهده روی نقشه)

پارک دانشجو

بهترین لوکیشن های تهران برای عکاسی + آدرس

آدرس پارک دانشجو : تهران، خیابان ولی‌عصر، ضلع جنوب شرقی چهارراه ولی‌عصر.  (مشاهده روی نقشه)

پارک شفق

پارک شفق از دوران محمدرضاشاه پهلوی بر جای مانده است. این پارک که از جاهای دیدنی تهران به شمار می‌رود، در خیابان جمال‌الدین اسدآبادی تهران (یوسف‌آباد)، کوچه شهید قنبری (نوزدهم) قرار گرفته است. این پارک به سبک پارک‌های فرانسوی است و گذرگاه‌های غیرهم‌سطح با پله‌ها ترکیب شده که از خصوصیات این مکان است.

بهترین لوکیشن های تهران برای عکاسی + آدرس

آدرس پارک شفق: (مشاهده روی نقشه)

پارک لاله

پارک لاله یکی از خاطره‌انگیزترین پارک‌های تهران است و کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که به پایتخت سفر کرده باشد و نام پارک لاله را نشنیده یا از آن بازدید نکرده باشد. این پارک دسترسی بسیار راحتی دارد و یکی از لوکیشن های جذاب و در دسترس می باشد.فضاهای دیدنی در اطراف پارک لاله «موزه‌ هنرهای معاصر»، «موزه‌ فرش ایران» میباشد.

بهترین لوکیشن های تهران برای عکاسی + آدرس

آدرس پارک لاله : خیابان کارگر شمالی،‌ تقاطع بلوار کشاورز (مشاهده روی نقشه)

پارک ژوراسیک

«پارک ژوراسیک تهران»، شما را به میلیون‌ها سال پیش می‌برد. زمانی که موجودات غول‌پیکری به نام دایناسورها، روی زمین زندگی می‌کردند. این جانوران که از دسته مهره‌داران خونسرد بودند، با وجود جثه بزرگ و قدرت زیاد، نتوانستند در چرخه بقا بمانند و منقرض شدند. پارک ژوراسیک تهران، این امکان را برای علاقه‌مندان به تاریخ علم، جانوران و طبیعت فراهم می‌کند.این فضا بسیار مناسب برای عکاسی کودک و نوجوان میباشد.بهترین لوکیشن های تهران برای عکاسی + آدرس

آدرس پارک ژوراسیک : سعادت آباد، انتهای بلوار پاک‌نژاد، میدان بهرود، بلوار شقایق، پایین‌تر از پارک پرواز  (مشاهده روی نقشه)

پارک چیتگر

یک فضای کوهستانی دنج و خلوت مناسب برای عکاسی در فضای باز

بهترین لوکیشن های تهران برای عکاسی + آدرس

آدرس پارک چیتگر: پارک جنگلی چیتگر: اتوبان تهران- کرج، بعد از خروجی شهرک راه‌آهن (مشاهده روی نقشه)

باغ کتاب

این مجموعه فرهنگی در منطقه گردشگری عباس آباد و جنب کتابخانه ملی ایران قرار دارد و با فراهم نمودن امکانات رفاهی به‌ویژه برای کودکان محیطی جذاب را برای گردش، تفریح و البته ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی فراهم کرده است.

بهترین لوکیشن های تهران برای عکاسی + آدرس بهترین لوکیشن های تهران برای عکاسی + آدرس

آدرس باغ کتاب :میدان ونک، بزرگراه حقانی، مسیر غرب به شرق، بعد از تقاطع بزرگراه شهید مدرس، خروجی کتابخانه ملی، باغ کتاب ‏تهران (مشاهده روی نقشه)

بام تهران
یکی از لذت‌های عکاسی، ثبت نمای کلی شهر است. آن هم شهری مانند تهران که پر است از برج و ساختمان و خیابان‌های تو در تو. اگر دنبال این دست از لوکیشن‌ها برای عکاسی هستید بام تهران گزینه‌ی پیشنهادی ما به شما است

بهترین لوکیشن های تهران برای عکاسی + آدرس

آدرس بام تهران: تهران، بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، خیابان ولنجک، انتهای خیابان ولنجک، بام تهران(مشاهده روی نقشه)

کاخ گلستان

کاخ گلستان یکی از آثار جهانی ایران در فهرست میراث یونسکو است که به‌لطف معماری و تزیینات منحصربه‌فرد، محلی ایدئال برای عکاسی و ثبت تصاویر فوق‌العاده زیبا به شمار می‌رود.

بهترین لوکیشن های تهران برای عکاسی + آدرس

آدرس کاخ گلستان: تهران، خیابان پانزده خرداد، ضلع شمالی میدان ارگ، کاخ گلستان(مشاهده روی نقشه)

باغ نگارستان

باغ نگارستان به دلیل فضای زیبا و سبز و نمای منحصر به فرد ساختمان‌های قدیمی‌اش مدت‌ها است که به یکی از مهم‌ترین جاذبه‌ها برای عکاسی تبدیل شده است. برای ورود به باغ باید ورودی بپردازید.

بهترین لوکیشن های تهران برای عکاسی + آدرس

آدرس باغ نگارستان: میدان بهارستان، خیابان دانشسرا، خیابان شریعتمدار رفیع  (مشاهده روی نقشه)

خانه فاموری
عمارتی که در میان ساخت و ساز‌های این منطقه توانسته جان سالم به در ببرد و امروز یکی از زیباترین عمارت‌های قدیمی تهران است که می‌توانید از آن بازدید کنید. حوضچه سنگی، نمای آجری، ستون‌های سفید و حال و هوای قاجاری شما را وادار خواهد کرد که حس و حال آن را با دوربین خود به ثبت برسانید.

بهترین لوکیشن های تهران برای عکاسی + آدرس

آدرس خانه فاموری: (مشاهده روی نقشه)

کاخ نیاروران

کاخ نیاوران یکی از سه مجموعه کاخ تاریخی معروف در شهر تهران است. بخش‌های مختلف کاخ نیاوران امروزه به موزه‌هایی مملو از آثار تاریخی ارزشمند، تبدیل شده‌اند. اگر علاقه به تاریخ و فرهنگ معاصر ایران دارید، حتما برای عکاسی به مجموعه تاریخی-فرهنگی نیاوران و به‌خصوص کاخ اختصاصی نیاوران بروید.

بهترین لوکیشن های تهران برای عکاسی + آدرس

آدرس کاخ نیاروران :تهران، میدان شهید باهنر (نیاوران)، مجموعه تاریخی فرهنگی نیاوران (مشاهده روی نقشه)

 

موزه مقدم 

یکی از بناهای تاریخی به‌جامانده از زمان قاجار است و به یکی از بنیان‌گذاران دانشگاه هنر تهران و همسر فرانسوی‌اش تعلق داشته است. این اثر از نظر تاریخچه، معماری و اشیایی که در آن نگهداری می‌شوند، ارزش بسیار بالایی دارد.اگر به عکاسی در فضاهای تاریخی علاقمند هستید این مکان میتواند برای شما بسیار جذاب باشد.

بهترین لوکیشن های تهران برای عکاسی + آدرس

آدرس موزه مقدم: خیابان امام خمینی، بعد از خیابان شیخ هادی، جنب بانک ملت، پلاک ۲۵۱(مشاهده روی نقشه)

 

لوکیشن فیلم شهرزاد -خانه موتمن الاطما

از خانه موتمن الاطبا، به‌عنوان لوکیشن سریال پربیننده شهرزاد و فیلم خانه پدری استفاده کرده‌اند.این مکان فضای جذابی برای عکاسی تاریخی است.

بهترین لوکیشن های تهران برای عکاسی + آدرس

آدرس لوکیشن فیلم شهرزاد -خانه موتمن الاطما : خیابان پامنار، کوچه نوری­ زاده

 

موزه زمان

موزه زمان از جاذبه‌های متفاوت تهران به شمار می‌رود که آثار جالب و خاصی با موضوع زمان در آن جای گرفته است. این موزه به‌عنوان نخستین موزه ساعت در ایران، در یکی از خانه‌های قدیمی تهران با معماری و تزیینات بسیار جالب قرار دارد.

بهترین لوکیشن های تهران برای عکاسی + آدرس

آدرس موزه زمان : تهران، خیابان زعفرانیه، نبش خیابان پرزین بغدادی، موزه زمان (مشاهده روی نقشه)

اگر این مطلب رو د.ست داشتید ، خوشحال میشیم نظراتتون رو برای ما یادداشت کنید و مطالبی که دوست دارید در آینده برایتان ارائه کنیم را در نظرات بنویسید.

جمع آوری شده توسط سایت پارساکم